Мога ли да търгувам като физическо лице

Дискусия в 'Бизнес' започната от Nask0009, 16 Май 2022.

  1. Nask0009

    Nask0009 Финансов стажант

    Регистриран:
    16 Май 2022
    Постове:
    2
    Лайкове:
    0
    Репутация:
    1
    Здравейте! Това е първият ми пост в този форум, ако съм объркал раздела, моля да бъда прощаван и модератор да предприеме съответните действия. Търсих из форума, но намерих само една тема, но тя беше преди две години и се говорише за онлайн магазин. По същество - имам някаква идея в главата за търговия. Имам не голяма страница в една от известните социални мрежи. Решил съм да пусна 20-30 бройки нашивки. Нямам уебсайт, смятам да ги пусна през olx или bazar. Към момента не работя, студент съм. Четох из Интернет и останах с впечатление, че мога да продавам стоки, но после трябва да декларирам приходите пред НАП. Направих си и таблици в ексел изчетох много и просто към момента въобще не ми е рентабилно да регистрирам ЕТ или ЕООД, да търся счетоводител и т.н. Искам да видя дали нещата ще потръгнат, ако потръгнат ще си открия фирма. Известно ми е, че ако съм регистриран по ЕТ ще имам някакви облекчения в сравнение ако ги продавам като ФЛ, но към момента не си заслужава. Въпросът ми е, дали мога известно време (месец, два) да продавам като ф.л. и след това да декларирам приходи към НАП? Както и нужно ли е да поддържам някаква счетоводност през този период?
     
  2. Gigibin

    Gigibin Сметководител

    Регистриран:
    21 Сеп 2018
    Постове:
    44
    Лайкове:
    47
    Репутация:
    14
    Привет,

    Можеш нямаш проблем.
    Към НАП, доколкото имам спомен е прил. 3 (може и да съм в грешка, провери си) - 15% в/у чистата печалба. Което ще трябва да си попълниш от Ян. 2023 до Април 2023.
    Отделно от преди една - две години (Не съм попълвал скоро) Трябва да се регистрираш и в НСИ, иначе няма как да пуснеш към НАП. Виж и това което продаваш в каква номенклатура попада по държавният стандард - ще ти трябва и за НАП и за НСИ.

    И за НСИ и за НАП - нямаш проблем като Ф.Л.

    Счетоводство няма как да не водиш, най - малкото за горното.
    Трябват ти документи за разходите и за приходите. Най - вероятно това което продаваш, ще го пускаш през Екнот/Speedy така че те автоматично ще те докладват към НАП затова си пази документите от всяка поръчка (покупка на материали/продажба на стока)
    Най - добре си пиши и всичко подробно в някоя екселка, че ако завъртиш повечко оборот първият път по сайтовете на институциите ще ти стане тежичко ако трябва и тогава да гледаш кое какво що.

    От моят опит до там, имай в предвид, че аз съм правил само търговия - купувам -> препродавам. Ако взимаш материали вкарваш труд/обработка и след това продаваш друг продукт, няма да се изненадам да е по - сложно.

    Поздрави и успех в начинанието!
     
    Nask0009 likes this.
  3. Nask0009

    Nask0009 Финансов стажант

    Регистриран:
    16 Май 2022
    Постове:
    2
    Лайкове:
    0
    Репутация:
    1
    Благодаря Ви
     

Сподели

  1. Този сайт използва "бисквитки" (cookies). Използвайки този уебсайт, Вие се съгласявате, че можем да поставим „бисквитки” на Вашия кoмпютър / устройство.
    Dismiss Notice